Totul despre zinc - rolul in organism, beneficii, doze recomandate | herminrentacarcluj.ro

Efectul zincului asupra vederii

Efectul zincului asupra vederii

Exista dovezi conform carora zincul joaca efectul zincului asupra vederii rol esential in formarea si mentinerea unor oase puternice si, automat, in prevenirea osteoporozei. Evitarea problemelor neurologice In urma unui mic studiu realizat inspecialistii au descoperit ca persoanele care au niveluri scazute de zinc pot dezvolta anumite simptome neurologice.

nod pentru viziune

Cercetatorii au analizat 63 de persoane care sufereau de dureri de cap, furnicaturi si neuropatie periferica si care aveau deficit de zinc si de alti micronutrienti. Dupa tratarea acestor carente, participantii si-au imbunatatit simptomele neurologice.

Efectul Zincului asupra coronavirusului - dovezi stiințifice?

Cu toate acestea, specialistii sustin ca trebuie facute mai multe cercetari in aceasta privinta. Beneficiile zincului asupra degenerescentei maculare legate de varsta Degenerescenta maculara legata de varsta reprezinta principala cauza de reducere a vederii la persoanele de peste 55 ani. Specialistii sustin ca zincul previne deteriorarea celulelor din retina, lucru care intarzie avansarea bolii si a pierderii vederii. Cu toate acestea, sansele sa previna afectiunea in sine sunt foarte mici. Autorii unor studii efectuate in au descoperit ca una dintre cauzele degenerescentei maculare legate de varsta poate fi si deficitul de zinc.

  1. Premiu pentru vedere
  2. Efectul Zincului asupra coronavirusului - dovezi stiințifice?

Cu toate acestea, este nevoie de studii suplimentare in acest sens. Specialistii sugereaza ca zincul ar putea contribui la stabilirea unor noi tipuri de tratament pentru aceasta afectiune oculara.

Surse naturale de zinc Multe alimente de origine animala si vegetala contin zinc in mod natural, fapt care usureaza aportul de zinc in organism. Alimentele cu continut ridicat de zinc sunt: - crustaceele: stridii, crabi, midii, homar si scoici - ouale - carnea rosie: carne de porc, vita, miel si bizon - carnea de pasare: curcan si pui - carnea de peste: sardine, platica si somon - cereale integrale: quinoa, ovaz, orez brun etc.

viziunea celulară

In schimb, zincul care se gaseste in alimentele vegetale, precum leguminoasele si cerealele integrale, este absorbit mai putin eficient din cauza altor compusi vegetali care inhiba absorbtia. Informatii despre administrarea zincului Copiii trebuie sa consume zinc in cantitati suficiente, deoarece acest mineral este esential pentru dezvoltarea lor.

Care sunt cantitatile zilnice recomandate de zinc, in functie de varsta si sexul unei persoane, puteti afla din tabelul urmator: Varsta Barbat Femeie 0—6 luni 2 mg 2 mg luni 3 mg 3 mg 1—3 ani 3 mg 3 mg ani 5 mg 5 mg 9—13 ani 8 mg 8 mg 14—18 ani 11 mg 9 mg 19 ani si mai mult 11 mg 8 mg In schimb, in timpul sarcinii si alaptarii, mamicile trebuie sa consume mai mult zinc, deoarece nou-nascutii obstrucția vederii sugarii de pana la 6 luni isi asigura aportul de zinc din laptele matern.

modul de examinare a acuității vizuale

Mai precis, femeile gravide si cele care alapteaza ar trebui sa consume 11 si respectiv 12 mg pe zi. Simptome ale carentei de zinc Deficitul grav de zinc este o problema extrem de rara care poate aparea la persoanele cu mutatii genetice rare, la sugarii ale caror mame nu au suficient zinc in organism, la persoanele cu dependenta de alcool si la cele care iau anumite medicamente care suprima sistemul imunitar.

Printre simptomele deficitului sever de zinc se numara crestere si dezvoltare fizica afectata, maturitate sexuala intarziata, diaree cronica, eruptii cutanate, vindecare dificila a ranilor si probleme comportamentale.

Efectul Zincului asupra coronavirusului - dovezi stiințifice?

In schimb, formele mai usoare de deficit de zinc sunt mai frecvente, in special in randul copiilor din tarile aflate in curs de dezvoltare. Acestia consuma, de obicei, alimente lipsite de substante nutritive importante.

Acesta poate fi obtinut atat din alimente, cat si din suplimente alimentare. Reglarea proceselor metabolice si a activitatii enzimelor din organism Zincul se regaseste in toate tesuturile si fluidele corporale — in tot organismul se regaseste o concentratie de pana la 2 grame de zinc. Acesta este o componenta esentiala a unui numar mare de enzime care participa la sintetizarea si metabolizarea carbohidratilor, lipidelor, proteinelor si acizilor nucleici. Zincul este cel care stabileste structura moleculara a componentelor celulare, mentinand astfel buna functionare a organismului. Procesele metabolice sunt reglate de zinc.

Specialistii estimeaza ca aproximativ 2 miliarde de oameni din intreaga lume sufera de deficit de zinc din cauza aportului alimentar inadecvat. Persoanele care pot dezvolta deficit de zinc sunt: - pacientii cu boli gastrointestinale, cum ar fi boala Crohn - persoanele cu anemie falciforma anemie cu celule in secera - vegetarienii si veganii - femeile insarcinate si cele care alapteaza - persoanele subnutrite, cum ar fi cele care sufera de anorexie sau bulimie - persoanele cu boli renale cronice - persoanele dependente de alcool Simptomele deficitului usor de zinc sunt tulburarile de dispozitie, diareea, lipsa poftei de mancare, imunitatea scazuta, parul subtiat, pielea uscata, problemele de fertilitate si de vindecare a ranilor.

Nucile pecane Arahidele prajite Zincul este foarte important in organism, in special pentru ca ajuta la vindecarea ranilor si pentru mentinerea unor simturi active, ca gustul si mirosul. In cazul in care nu consumati cantitatile necesare de zinc, puteti avea probleme la nivelul inaltimii, o capacitate redusa de a simti gustul alimentelor, dar si probleme la nivelul organelor reproducatoare. De ce este important zincul in organism? In primul rand, zincul trebuie consumat pentru a preveni deficienta de zinc si consecintele acesteia, care nu sunt dintre cele mai placute. De asemenea, zincul este cel care stimuleaza sistemul imunitar, sustine cresterea si sanatatea nou-nascutilor.

Afectiuni generate de deficitul de zinc Persoanele care au prea putin zinc in organism au un risc mai mare de a dezvolta diferite probleme, cum ar fi: - crestere intarziata efectul zincului asupra vederii cazul copiilor - probleme in vindecarea ranilor.